Beste ouder(s)

Minister Ben Weyts en de onderwijspartners hebben vandaag beslist dat ook de scholen naar fase oranjeschakelen, nu het Overlegcomité heeft bepaald dat de brede samenleving klaar is voor die stap.

Concreet gaat het onderwijs naar fase oranje van de onderwijsbarometer vanaf zaterdag 19 februari.

Wat verandert er?

•  Leerlingen van het eerste tot en met het zesde leerjaar hoeven vanaf zaterdag 19 februari geen mondmasker meer te dragen.
  •  Extra-murosactiviteiten kunnen plaatsvinden volgens de regels in de samenleving.
  •  Oudercontacten kunnen fysiek plaatsvinden met respect voor de veiligheidsmaatregelen.

Wat blijft ongewijzigd?

•  Ventileer en verlucht maximaal op basis van CO2-metingen in elk klaslokaal.
  •  Probeer om zo veel mogelijk afstand te houden. Tracht drukte aan de schoolpoort te vermijden en hou afstand.
  •  Het vermengen van klasgroepen wordt nog vermijden.
     De opvang blijft ongewijzigd.
  •  Leerlingen krijgen maximaal een vaste plaats in het klaslokaal.
  •  Pas basishandhygiëne en hoesthygiëne
  •  Wie ziek of besmet is, blijft thuis.

Met vriendelijke groeten

Els De Ridder